FAQ & VILLKOR

Frågor & Svar

Kan jag hämta min dragkrok hos er?
Nej, vi lagerhåller inte dragkrokarna i Sverige, samtliga dragkrokar packas och levereras direkt ifrån fabriken.
Erbjuder dragkrok365.se expressleveranser?
Vi kan erbjuda expressleverans men eftersom varorna ändå skickas från utlandet så är det svårt för paketet att komma fram inom 24 timmar. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar och vi rekommenderar alla kunder att ha minst ca. 6 dagars framförhållning. Kunder som behöver en dragkrok i dag eller i morgon hänvisar vi vidare till företag som har sina dragkrokar på lager i Sverige.
Hur får jag tag på sändningsnummer för mitt paket?
Ett mail med ordernummer eller namn till info@dragkrok365.se så svarar vi inom 1 timme.
Kan jag välja annan leveransadress?
Ja. Om mottagaren av paketet är någon annan än du så är det viktigt att dennes namn skrivs i meddelande raden eller att den person också blir beställare.
Får min bil ha en dragkrok?
Varje kund har ett eget ansvar att säkerställa att ens bil är godkänd för dragkrok. Det kan vara så att vi kan leverera dragkrok till en viss bil men att denna bil utav någon anledning inte är typad för dragkrok. Detta kontrolleras genom att se efter i regbeviset att där finns en angiven dragvikt.
Vilken dragkrok och/eller elsats skall jag välja?
Vänligen se –länk—(produktinformation)
Jag hittar inte min bil efter sökning, kan ni leverera dragkrok ändå?
Vi har utav olika anledningar inte med alla bilar i våra shop. Framförallt handlar det om gammla bilar.Det är dock ändå fortfarande möjligt att få tag i en dragkrok till ett riktigt superpris. Vi kan erbjuda dragkrokar till de flesta äldre bilar också. Så skicka ett regnr tillsammans med kontaktuppgifter till info@dragkrok365.se så hör vi av oss inom 1 timme med svar på om vi kan hjälpa just dig och din bil!
Jag har inte angett att jag behöver hjälp med montering, nu när väl paketet har kommit så inser jag att jag ändå behöver hjälp, vad gör jag?
Du kan antingen ta med dragkrokspaketet till närmaste verkstad för prisförslag eller maila oss ditt ordernummer så ber vi vår samarbetsverkstad i din närhet kontakta dig. Saknar vi samarbetsverkstad på sidan så kan vi ändå hjälpa dig hitta en lokal verkstad som kan göra jobbet. Maila info@dragkrok365.se
Mitt paket har kommit fram men ser ut att ha skadats på vägen, vad gör jag?
Det är är normalt att 15-20 kilos paket kan få en del smällar och att kartong kan se lite sliten ut. Vår leverantör packar dock väldigt bra med kvalitetskartonger och hård plast för att minimera risken för skada på produkterna under transport. Vi har aldrig varit med om att innehåll har ramlat ut, eller varit skadat. Skulle så vara fallet så hör du av dig till oss med bilder så hittar vi en bra lösning.
Under montering via vår samarbetsverkstad så skadades stötfångaren, vad gör jag?
Verkstad som utför monteringen skall efter montering säkerställa att allt fungerar som det skall. Om någonting skulle bli fel så är man skyldiga at rätta till detta. Detta gäller även eventuella repor, sprickor eller andra saker som har uppstått efter montering. Ta alltid kontakt med verkstaden som har utfört jobbet. Om ni behöver hjälp, råd eller tips av oss så är ni välkomna att höra av er med information, namn på verkstad, vad som har hänt mm. så försöker vi göra allt vi kan för att hjälpa er vidare i ärendet.

Villkor

Betalning
Swish
Dragkrok365.se erbjuder smidig betalning via swish. När du har lagt din order, öppna appen och swisha totalsumman till 123 048 14 81. I meddelande anger du ditt orderid eller namn som ska matcha namnet i beställningen.
Handlar du som företag? Du behöver inte swisha – det räcker att slutföra ordern och då beställer vi dragkroken till er samt skickar faktura.
Info om hemsidan och webbshopen
Hemsida

Hemsidan är under konstruktion och utveckling hela tiden.
Känt problem hittills: Produkter går inte att kryssa bort i kassan.

Om du har råkat välja fel produkt så behöver du göra något av följande:
* Starta en ny webläsare – Ex. Mozilla, Chrome, Explorer, Opera mm.
* Rensa sökhistorik till tid då du la in produkt i kassan
* Maila oss på info@dragkrok365.se ditt regnr så hjälper vi dig göra beställningen via mail.

Vi har även Swish som betalmetod. Denna möjlighet visas tyvärr inte i kassan på grund av tekniska problem. Programmerare och IT ansvariga jobbar för att hitta lösning.
Maila oss på info@dragkrok365.se för att slutföra din beställning med Swish.

Bilder
Samtliga bilder på hemsidan är illustrativa. Alla dragkrokar ser olika ut.
Leverans
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Retur

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du som kund rätt att returnera bestälda varor utan att förklaring inom 14 dagar efter mottagandet av dina varor.

Om du har ångrat ditt köp och önskar returnera paketet så går det bra. Kostnad för frakt står du som kund för vid retur. Kontakta oss på info@dragkrok365.se för mer info.

Använda varor går ej att returnera. Specialbeställda varor går ej att returnera.
Ibland kan leverantör komma att ta ut en extra avgift på 10-50% av beloppet – beroende på anledning till retur och varornas skick. I detta fall debiteras vår kund denna kostnad.

Återbetalning
Så snart vi mottagit returen betalar vi tillbaka pengarna. Frakt återbetalas inte.
Priser
Priser anges alltid inklusive moms. Kampanjer med nedsatt pris eller fri frakt erbjuds i tillfälliga perioder.
Garanti
www.dragkrok365.se erbjuder livstid garanti.
Outlöst gods
Varor som ej hämtas ut inom den tid då de ligger hos ombud skickas tillbaka till leverantör. Om inget annat är överrenskommet eller om inte kund har meddelat detta så debiteras 990:- för hantering, resten återbetalas.
Fel leverans
Alla kan ha en dålig dag eller göra fel och i de fall du som kund har mottagit fel dragkrok och/eller elsats så kostar det dig inget extra att returnera paketet samt få ut rätt varor.

Om du som kund har beställt fel dragkrok så tillkommer kostnader för att få ut ett nytt paket.
Var alltid noga med att ange regnr – På så sätt kan vi kontrollera att du har valt rätt dragkrok.
Om du har glömt regnr så kommer vi kontakta dig för att få regnr. Om vi inte får något regnr så utgår vi från att kund har valt rätt dragkrok och således gäller inte returrätt om det har blivit fel.